Träning :)

2011-07-26, 22:52:36 / Kategori: Allmänt
Jajjemen, idag var det dags för träning igen :)

Blev löpning 6km samt utfall 2*10 direkt efter löpningen. Och efter det bar det av mot gymet där jag mötte upp Nettan och körde lite styrka:) blev lite mage, rumpa, rygg, axlar och nacke ;)

Följande maskiner/övningar gjorde jag:

1. Fyra olika övningar för nacke och axlar och rygg.. 2*10 på varje.

2. Rumppress, 60 kg, 2*10 på varje ben. (Man har foten mot en pedal och pressar benet bakåt)

3. Två övningar med stor pilates boll.. 3*10 (1. Bålövning, sitter på bollen rak i kroppen, vänster arm o vänster ben sträcks rakt ut samtidigt och så byter man ben. 2. Ligger på rygg med vaderna vilandes på bollen, drar sedan upp rumpan och rullar bollen mot sig med hjälp av fötterna).

4. Sit-ups, 50 raka.

5. Sneda situps på bänk, 2*10 på varje sida. (1. Står med fötterna fästa och ligger på sidan, lyfter sig sedan upåt, svårförklarad ;) )

6. Övning för mage på bänk, 1*20 och 1*10 (Man ligger raklång, lyfter upp benen rakt upp och rumpan uppåt och drar benen uppåt o mot dig, seden ner till raka ben som du håller i luften).

7. Magövning med hantlar, 2*20 med 5kg hantlar. ( Stå meden hantel i varje hand, rak i kroppen,armarna längs kroppen och får hantlarna nedåt o följ med med kroppen, upp igen o samma sam fast med andra hanteln).

8. Magmaskin, 2*15, på nivå 4.

Tror det var det jag hann med :)

Avslutade gym besöket med ackupunktur ;)

Efter det blev det en snabbis hem.. slänga i sig lite mat för lite energi och sedan fixa i ordning sig :) Carro kom o hämtade upp mig o så bar det av mot stan och hem till Therese och lilla Märta <3
Vi gick ut och käkade allihopa och de bjöd mig på mat, eftersom jag fyllt år, bästaste ni <3 Vi åt på Forst, de har super god mat :) Jag beställde en grym Räkmacka XL samt vanilj panacotta med färska bär till dessert :) fick även superfina presenter, tack sötisar <3 följde även med hem till therese och myste med Märta efter maten:) Har haft en perfekt dag på alla sätt och vis:)

Nu blire o göra lite iskall saft, tööörstiig ;D kolla några avsnitt Paradise Hotel samt fortsätta läsa Livet Deluxe :)
MÅste läsa ur den då jag fått låna 10 böcker av Therese, True Blood böckerna :) Någon som läst dem :)?

Nej ni får sova så gott och hoppas ni haft en lika fin dag som jag :) glöm inte att ta vara på varandra, man vet aldrig hur länge man har sina kära hos sig <3




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?