Älskade träning..

2011-07-20, 20:34:18 / Kategori: Allmänt
Det bästa jag vet är att träna, har alltid hållt på med någon lagsport sedan jag var liten :) Jag älskar att träna helt enkelt:) jag blir gladare och piggare av att träna:) Har hållit igång med träningen under hela sommaren med löpning och styrka.. Mina närmaste vet att jag haft problem med mina benhinnor under 1 års tid och nu äntligen klarar jag av att springa längre sträckor och många pass per vecka utan att känna av dom:) så sköönt :)!
Eftersom träning är en stor del av mitt liv så får ni stå ut med att jag skriver om det här :)
Det är lättare att hålla reda på vad man gjort varje dag vad gäller träning om man bloggar om det, blir även en pepp för en själv:)
Så kommer att skriva om mina träningspass:) brukar köra varann dag ungefär :)

Onsdag:

1. 6 km löpning

2. Utfall 2*10  (direkt efter löpningen för extra jobbig effekt)

3. Sit-ups:
  50 raka
  2*20 sneda
  10 raka   (sammanlagt 110 st)

4. 10 armhväningar.

5. Rumpövning 1*20 på varje ben. ( Man står på knä med händerna i marken och böjer knät och lyfter benet så högt upp man kan.

6. Rumpövning 2*20 (Man står på knä med händerna i marken, sträcker ut vänster arm så långt det går samtidigt som höger ben sträcks bakåt så långt man kan, variera ben och arm).

7. Magövning, man ligger raklång på på rygg, benen ihop och fötterna rakt pekande uppåt, lyft upp så fötterna är ca 1 dm ovanför marken, sedan formar man siffror från 1-10 och 10-1 med fötterna, detta gjorde jag två gånger.

Det var dagens träning :)!!

Ikväll ska jag och älskling se på den engelska varianten av Wallander, Faceless killer, får se om det är nåt att ha :)

Vad ska ni göra ikväll:)?

Ha en mysig kväll:)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?