Hårfråga-Schampoo för färgat hår

2009-03-13, 23:25:27 / Kategori: Allmänt
Ja nu har det droppat in en hårfråga, kul kul :) Mer sånt hörrni :)

Så här löd den:

Hej! Kom in på din blogg av en ren slump :) Såg att du arbetade som frisör. Och jag har en liten speciell fråga till dig. Jag är brunett, har aldrig färgat håret. Kapade håret igår och fick höra av min frisör att jag måste använda frisörschampoo. Sagt och gjort, klickade hem både schampoo och balsam på internet och upptäckte till min fasa att det var menat för färgat hår. Tusan också! Vad har du för erfarenhet, får jag en negativ effekt om jag använder schampoo för färgat hår i mitt hår som inte är färgat? Väldigt tacksam för svar!!! MVH Nadja


Hej hej Nadja :)
Det gör absolut inget att du använder Schampoo för färgat hår.. Ett schampoo för färgat hår ser till så att färgen bevaras längre samt att färgen håller sig fin och glansig. Då håret även slits vid färgning så är schampoot även vårdande och det gör ju inget,är ju bara bra:) så det är inga problem :) Bara att tvätta håret som vanligt, detta schampoot kommer vara så mycke bättre än det i affären,du kommer inte vilja byta bort en schampoo eller balsam produkt från frisör mot affär igen då du testat. Blir sån skillnad på håret.
Sedan är det även så att det är mycke dyrare med produkter från frisören, MEN då är det även mycket mycket bättre och drygare då det räcker att du använder en klick schampoo stor som en en-krona och balsam som en lillfingernagel i mängd :)
Räcker mycke längre :)
Hoppas du fått svar :)
Kram på dig:)

Nadja

Tack så jättemycket för ett långt och bra svar! Jag tror jag kommer bli jättenöjd. frisörschampoo luktar ju så gott också ;) Tack igen och ha en trevlig dag. Kraaam



2009-03-14, 09:40:46 URL: http://nadjadanielsson.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?