Platina blond

2009-02-11, 21:35:14 / Kategori: Allmänt

Har fått en hårfråga i mitt kommentarsfält :)

Så svarar här istället,enklare,då läsaren är Anonym oxå:)


Så här löd frågan iaf:

Hej! Om man bleker ner håret till riktigt platinablond, det har väl du haft??

Hur ofta bör man färga utväxten då? :) är det dyrt att färga utväxt hos frisör? eller tar de samma pris som helblekning? :)

kramkram



Svar:
Hej hej :) Japp det hat jag haft. Ungefär var 4:e-8:e vecka måste du bleka utväxten. Då det är mellan 1-2 cm utväxt.
Vi tar nog ca 500 kr ungefär,inte helt säker på priset. Vi har ett pris för utväxt. Men rekomenderar att du gör det hos frisör för bäst resultalt, bleker du utväxten själv hemma är det väldigt lätt att du penslar på det redan blekta håret, vilket sliter i onödan, en frisör vet precis hur det ska penslas i.
Jag tror de flesta har ett pris för bara utväxten. Har iaf vi så du är välkommen till vår salong ;D
Sedan tänke jag bara höra med dig vilken färg du har i håret nu för blir inte bra att bleka ner ett helt hår om det är mörkt, spec inte om du har färgat det mörkt några gånger,då det blir lager på lager. Det blir aldrig bra då.
nUtan då är det bästa att göra massor av ljusa slingor i hela håret flera gånger om. Så gjorde jag:) Fast var inte färgad mörk lr så heller och inte heller så mörk i mig själv,men blir bäst resultat då :) Tycker även du ska göra detta på en salong för bäst resultat!
Hoppas du fått svar :)
Kramis




På tal om hårfrågor, nån mer som har nån fråga :)?




Puss o Kram




Älskar dig Niklas ♥


Anonym

Du är så söt som svarar o tar dig tid! :)

Kommer självklart att gå till salong att ordna håret, både när jag ska bleka ner det såpass o sen även när utväxten behöver blekas! Vågar inte själv, vill inte förstöra håret eller få det missfärgat:)



Ang mitt hår just nu: jag har gamla blekta slingor i med utväxt vääldigt mycket (halva håret ungefär), o min naturliga är den kända "svenska råttfärgen", fast lite åt ljusar råttfärg. :)



Så, om du förstod min nuvarande färg i håret, vad du tror du om detta? :)





2009-02-11, 23:31:34



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?