Torrt hår!!!

2008-09-11, 23:38:57 / Kategori: Allmänt

Fick ju en fråga av en jättegullig tjej angående hennes torra hår (SE INLÄGG NEDAN FÖR ATT HÄNGA MED), nu har hon skrivit till mig igen :) så här skrev hon:

Jajjamen, jag fönar o plattar håret som en tok! Kan verkligen INTE gå utanför dörren utan o ha gjort det??, platt-tången är mitt liv :P Använder en värmespray innan föning+plattning.

Bleker även mitt hår, slingor. Använder både schampoo och balsam från salong, till färgat hår. Riktigt bra, men får ej den fukten mitt hår behöver :( Även flitig användare av den sk."bomben", är som en inpackning men får EJ fukten därifrån heller.. Blir vansinnig!

Håret blir superlent o allt var det innebär osv, men är fortfarande grymt torrt! Jättejobbigt, var nligen o klippte mig. Och hade ej gjort det på säkert 10 månader, trodde jag skulle bli rakad (då mitt hår börjat gå av oså) MEN var tydligen inte slitet, ENDAST supertorrt.. Och känns som att jag står stilla just nu, vet ej vad jag ska hitta på. :(





SVAR: Oki, ibland är det så tyvärr att vissa hår är väldigt torra vad man än gör för att vårda håret. Oki vilket märke är det på den inpackningen?
Men om du inte klippt dig på 10 mån vilket är väldigt lång tid så är håret deffinitivt slitet i topparna iaf.Och om det gått av är det både jätteslitet och torrt.
Finns en uppbyggande spray kur från Hårologi, som heter Aminoflex, som du låter sitta i,den brukar jag jobba mycket med och den är superbra!
Har du uppklippt hår?
För ett alternativ för och få bort slitet hår, är att klippa upp det en bit så får du av en del slitet och torrt hår.. Men ändå längd kvar på det :) Vilket märke är det på ditt schampoo och balsam?
Hur ofta tvättar du håret och hur ofta gör du slingor?Gör du slingor på salong lr hemma?I hätta lr i folie?Lägger du bara i utväxten lr på det tidigare blekta håret?
För är ju som så att blekning är det som sliter mest på håret när det gäller färgförändrande behandlingar.. Och det torkar ur håret..
Du kanske ska testa utan och bleka det ett tag :)?I och med att ditt hår börjat gå av på vissa ställen ska du helst inte preparera det nåt mer utan låta det vila. Ä ringet kul,det vet jag,men hellre det än och behöva klippa det superkort kanske :)?
Svara på det här så kanske jag kan hjälpa dig mer :)
Puss och kram på dej :)

PUSS

Anonym

Ja, dessvärre verkar mitt hår inte vilja alls. Märket på den produkten är Revlon och på mitt shampoo+balsam är det Schwarzkopf (bc hariterapy) för färgat hår som sagt.



Ja percis, lite slitet var det allt så topparna klipptes osv men inte så illa som jag trott, tur det! Har även väldigt uppklippt hår, alltid haft:)



Den spraykuren du nämnde, är den just för extremt slitet hår? Måga produkter man behöver köpa då eller är det en? :)



Jag tvättar håret varannan dag, bra eller dåligt? hur ofta "borde" man tvätta håret? :P

Slingor gör jag på salong i folie, då i hela håret och det är inte allt för ofta, kanske 2-3-4 ggr/år.. Kan ju klara mig utan o slinga oså då jag har rätt ljust hår ändå men vill ju ha lite uppfräschning ibland då man känner sig "död" i håret :P Hur länge behöver jag vila det tror du isf?



Kan ju även nämna att jag använder en hel del hårspray, varje varje eviga dag. Även lite tupering med kamm i hårbotten, varje dag, Vad säger du om detta? :D illa?? lika beroende av hårspray som av plattången :/



Kom på en till sak, ser att du våfflat håret! Supersnyggt!! Tips på vart man kan hitta en bra, billig krus/våffeltång? :)



Så himla snällt av dig att du tar din tid, uppskattas till TUSEN!!



Kram kram



2008-09-12, 00:33:38

SANDRA till Anonym:

Har svarat igen så läs mitt inlägg :)

Puss



2008-09-12, 09:09:37



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?