Hårfråga :D

2008-09-11, 15:02:37 / Kategori: Allmänt
Enligt min frisör är mitt hår SUPER-torrt!! Nåt tips på vad jag kan göra?


SVAR:Det du behöver göra då är ju att tillföra fukt. Det bästa är ju att göra inpackningar,du börjar med att göra några gånger i veckan o trappar sedan ner,du bör göra en gång i veckan när du trappat ner iaf.
Sedan fönar du o plattar håret ofta?Låt det ibland vila o låt det självtorka osv.
använd värmeskydd i håret innan du fönar lr plattar.
Det finns en uppsjö av produkter, leave in sprayer är bra,som en inpackning fast den sköljs inte ur.
Serum är oxå bra,limmar ihop hårstråna o ger dem glans och lyster. En inpackning jag kan rekommendera är Lore´als Absolute repair :)
Sen skulle jag vilja veta lite mer vad du gör med ditt hår,om du färgar/bleker/permanetar det eller om det är ditt naturliga hår.
För om du färgar håret skall du helst ha ett färgbevarande schampoo och ett fuktgivande balsam. Och produkterna skall vara från salong.
Även där kan jag rekommendera Lore´als Absolute repair schampoo och Balsam!

               Schampoo
            Balsam

       Inpackning



Hoppas du fått nån hjälp :)


Nu ska jag och fixa sjukintyg och köpa panodil:)
Berättar mer från Akuten igår senare här idag :)

PUSS

P U S S Y D O L L

Sv; Kanske i helgen ^^ Hih



2008-09-11, 15:36:59 URL: http://pussydoll.blogg.se/

Anonym

Tack för det fina svaret!

Jajjamen, jag fönar o plattar håret som en tok! Kan verkligen INTE gå utanför dörren utan o ha gjort det??, platt-tången är mitt liv :P Använder en värmespray innan föning+plattning.



Bleker även mitt hår, slingor. Använder både schampoo och balsam från salong, till färgat hår. Riktigt bra, men får ej den fukten mitt hår behöver :( Även flitig användare av den sk."bomben", är som en inpackning men får EJ fukten därifrån heller.. Blir vansinnig!



Håret blir superlent o allt var det innebär osv, men är fortfarande grymt torrt! Jättejobbigt, var nligen o klippte mig. Och hade ej gjort det på säkert 10 månader, trodde jag skulle bli rakad (då mitt hår börjat gå av oså) MEN var tydligen inte slitet, ENDAST supertorrt.. Och känns som att jag står stilla just nu, vet ej vad jag ska hitta på. :(





Blev lite långt skrivet nu, sorry! Hoppas du orkar läsa. Kram kram



2008-09-11, 21:41:49

SANDRA till Anonym:

Nu har jag svarat lite mer på din fråga :) in o kika på mitt blogginlägg och svara gärna på de frågor jag ställt till dig,så kan jag kanske hjälpa dig mer :)

Puss på rej:)



2008-09-11, 23:41:20



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?