Forts på Hårfrågan "Slitet hår" :D

2008-09-12, 08:46:49 / Kategori: Allmänt
Det här var hennes svar på det inlägget jag skrev sist angående slitet hår:


Ja, dessvärre verkar mitt hår inte vilja alls. Märket på den produkten är Revlon och på mitt shampoo+balsam är det Schwarzkopf (bc hariterapy) för färgat hår som sagt.

Ja percis, lite slitet var det allt så topparna klipptes osv men inte så illa som jag trott, tur det! Har även väldigt uppklippt hår, alltid haft:)

Den spraykuren du nämnde, är den just för extremt slitet hår? Måga produkter man behöver köpa då eller är det en? :)

Jag tvättar håret varannan dag, bra eller dåligt? hur ofta "borde" man tvätta håret? :P
Slingor gör jag på salong i folie, då i hela håret och det är inte allt för ofta, kanske 2-3-4 ggr/år.. Kan ju klara mig utan o slinga oså då jag har rätt ljust hår ändå men vill ju ha lite uppfräschning ibland då man känner sig "död" i håret :P Hur länge behöver jag vila det tror du isf?

Kan ju även nämna att jag använder en hel del hårspray, varje varje eviga dag. Även lite tupering med kamm i hårbotten, varje dag, Vad säger du om detta? :D illa?? lika beroende av hårspray som av plattången :/

Kom på en till sak, ser att du våfflat håret! Supersnyggt!! Tips på vart man kan hitta en bra, billig krus/våffeltång? :)



 
SVAR:    Oki men då är det bra produkter du använder vilket är mycket bra:) Den sprayen jag tänkte på är Amino Flexen som finns på bild här nedan med beskrivning,sedan finns även N.C.A sprayen,så det räcker om du börjar med och köpa en bara. Eftersom du  vill ha volym så rekommenderar jag Amino Flex vilken är en volymgivande kurspray.Gör tunt hår fylligt.

Passade även på att visa några inpackningar från samma produktserie. Om du blandar dessa får du en super bra effekt, en som ger håret den rätta fuktighetsbalansen och en som bygger upp håret,i synnerhet livlösa,torrt,fint  och skadat hår. Mer info finns längre ner här :) Du kan även klicka in på länken nedan och läsa mer :)

Varannan dag är helt oki när du tvättar håret,var tredje kan vara lite svårt då håret blir smutsigt av alla produkter, men absolut INTE varje dag!
 Ja du, är svårt och svara på hur länge du ska låta det vila,när jag inte sett ditt hår.. Om du vill kan du skicka en bild på det till min mejl. Annars är ju det bästa att göra att fråga din frisör om hon tycker du bör låta håret vila. Du kanske kan nöja dig med att slinga det bara 2 gg/år? Och ibland kanske det kan räcka med att bara pensla i utväxten? när ni gör folie slingor,men är ju så svårt och säga hur färgen ser ut..
Oki, toupering skadar ju oxå håret,men gör det i en måttligt mängd. Så du kanske inte ska göra det för ofta,borstar du ur touperingen noga när du går och lägger dig?

A visst är det snyggt är perfekt för att få mer volym oxå med våffeltången :)
Jadu, fick min av pappa och den är köpt typ på nån stormakrnad finns lite överallt, jag har en Baby Liss, den funkar,tror det kostade runt 300.. Men man får sätta i den en stund innan man ska använda den om den ska hinna bli varm ordentligt. Sedan finns det 3 olika storlekar på vågorna/kruset oxå,så man kan byta plattor.
Sedan finns det en tång som heter trippeltng oxå. Då blir håret såhär:


Sedan använder jag även en Volume mister tång för att få volym i botten :) Men eftersom du plattar det så mycke och touperar håret i botten bör inte en sån användas för ofta.
Sen har jag ett uppbyggnads schema på 9 v med hårologis produkter om du vill jag ska skriva ner det?
Kanske är nån annan som är intresserad oxå:)?

Hoppas du fått lite mer hjälp nu :)

Så fortsätta läsa längre ner här nu om produkterna. Kan även passa på att säga att Hårologi står för "Läran om hårets uppbyggnad".


Den kursprayen jag menar är denna, och den är en djupverkande kur.

Amino-Flex

Kurspray med volymeffekt.Tunt och fint hår blir fylligt och får tydliga struktur förändringar (uppbuggnadsförändringar). Pantenol reglerar fuktigheten och gör det fylligare. Innehåller värdefulla aminosyror som bygger upp och stärker håret. Passar alla hår. Sprayas på vått eller torrt hår.Sköljs ej ur.

PH-värde: 4,5
Volym: 250 ml          



Hårologi:s djupverkande kurer är effektiva kurer var och en med sitt specifika användningsområde. Flera av dessa kurer ska för att få full effekt verka i några minuter och sköljs sedan ur. De kan anpassas till varje individ med hjälp av tillsatser. Produkterna är framställda av de finaste råvaror, särskilt utvalda för att ge varje produkt sina unika egenskaper.


Sedan finns även denna som är riktigt bra:

N.C.A.-Spray+

En oumbärlig snabbkur för skadat hår och alla hår som behöver byggas upp. Koncentrat av aminosyror - hårets byggstenar - och vitaminer. Tränger in i håret, reparerar, vårdar och stärker det. Sprayas direkt på håret efter schamponering.

PH-värde: 4,5
Volym: 100 ml



Och när vi ändå är igång kan jag ju passa på och tipsa dig om inpackningen i samma serie:

Det bästa resultatet för ditt torra hår får du om du blandar dessa inpackningar,på vår salong derlar vi upp dom på hälften hälften så får man en burk med dessa två olika sorter i för bästa effekt!!



Nuklein Cure+

Intensivkur för alla hår som behöver byggas upp, i synnerhet fint, torrt, livlöst eller skadat hår. Nuklein- och aminosyror ger håret spänst och högglans.

PH-värde: 4
Volym: 125 ml 


Kan ju även passa på och tipsa dig om två bra inpackningar från samma serie!!


Dessa två inpackningar bör du blanda för bästa effekt. På vår salong gör vi så att vi delar upp dom hälften hälften så kunden får köpa en burk med två olika inpackningar i så man blandar dom.

Nuklein Cure+

Intensivkur för alla hår som behöver byggas upp, i synnerhet fint, torrt, livlöst eller skadat hår. Nuklein- och aminosyror ger håret spänst och högglans.

PH-värde: 4
Volym: 125 ml

Fuktighetsregulator+

Hårkur med bambuextrakt, som ger håret den rätta fuktighetsbalansen. Gör håret följsamt och frisyren mera hållbar.

PH-värde: 4
Volym: 125 ml


För er som kanske vill kolla lite mer på Hårologis produkter kan ju gå in på denna sida:http://www.harologi.se/pages/menu/1161678513727978714 ,  där hittar ni allt ni behöver veta!!
Bara och klicka i vänster spalten på vad för produkt ni söker, de jag visat nu ligger under Djupverkande kurer :D

ALLA BILDER OCH INFO FINNER NI PÅ:
www.hårologi.se   Bilderna är lånade därifrån!!


Fler som har frisörfrågor? Bara och fråga på :D


PUSS


Anonym

Tack så hemskt mycket för alla svar, uppskattas till tusen! Ska spara ihop lite pengar o köpa på mig produkter o göra ett försök! Håll tummarna:)



Har tyvärr ingen kamera så jag kan fota mitt hår:/ och ang tupering, nej jag borstar ej ur den. Men tuperar inte så supermycket, så går nästan ut av sig själv känns det som?? :P vad tror du sliter mest, om jag tuperar eller om jag skulle köpa en sådan "Volume mister tång" som du pratade om? :) Vad kostar en sån o vart får man tag på det?



Skriv jättegärna ner ditt 9v schema, skulle vara superskoj! Sent svar, har inte haft tillgång till internet under helgen :) Hoppas allt är bra! Kram



2008-09-15, 01:18:27



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?