Frisörfråga

2008-10-16, 08:41:56 / Kategori: Allmänt

Jag är ljus, slingad blond. Jag vill bli Helblond, riktigt riktigt ljus så som du var innan du färgade håret. I en jämn o fin färg :) Hur går man till väga? Hur ofta behöver man färga utväxt osv?

Kram


Svar:   Hejsan! Nu vet ju inte jag  hur ljus du är, men jag gjorde ljusa slingor hela tiden till ja nästan var helt vit,sedan lade jag på blekning på allt. Det blir bättre resultat och göra slingor på slingor, bleker du ett hår som är mörkt och utan slingor är det svårt, nästan omöjligt att få en jämn färg över hela håret.
Utväxten blekte jag kanske efter 2mån, jag är ju ganska ljus i mig själv så kunde gå 2 mån.. Om man är jätte mörk i utväxten så kanske en gång i månaden!
Lycka till :D

Har du nån blogg :)?



Vill också ha tillbaka mitt vit blonda nu ju :(
Eller tycker ni jag är finare så här :)?



PUSS

Anonym

Tack för svaret! :)

Du passar superfint i båda! Skönt med lite omväxling ibland också :) Har aldrig varit såpass ljus som du var innan, vill veerkligen!! Bäst att göra hos frisör va? ;)



2008-10-16, 23:18:59



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?