Volume Master by Björn Axen :D

2008-11-19, 16:16:24 / Kategori: Allmänt
Tro det eller ej men nu kommer svaret på Hårfrågan :D Men har som sagt haft fullt upp :D
Så här löd iaf frågan:


Hej!
Tänkte höra om du har lust att lägga upp lite information om hur man anävder Volume master (björn axen)? Tex, tips, hur man får bäst resultat osv.

Kan man även våffla håret lite på vissa ställen om man vill? :)

Hoppas du anävnt/anväder en sådan! Ren chansning ;)
Tack ändå annars. :)


Svar:  När jag använder mig av Volume Master brukar jag först tvätta håret med shcampoo och balsam. Men inget krav.
Fönar det helt torrt.

Det du behöver är Volume master tången från Björn Axen, hårclips, pinnkam och hårspray.





Börja med att dela upp håret och sätt undan med clips, så här:



 
En rak bena från örat till örat.. Du kan börja längre ned oxå,lr högre upp på hjässan, beror på hur mycke volym du vill ha och var du vill ha den :) En del vill ha i hela håret och andra bara i överhåret.
Om du ska ha i hela håret så tänk på att spara nån pase´ längst under i hårfästet så inte vågorna syns om du ska ha uppsatt hår.
Lämna även några pase´r längst upp som lägger sig över vågorna så de inte syns. Det beror på hur tjockt lr tunt hår du har. Har du tunnare hår får du spara mer hår att lägga över.


Sedan tar du ut en smal pasé (ca 1cm bred) som får plats på vågytan på tången:


Som så här :D


Sedan tar du tången och placerar den runt håret så nära hårbotten som möjligt (akta så du inte bränner dig) och trycker ihop den runt håret
så här:


Tången blir varm fort och det räcker att du håller ihop tången runt hårpase´n
bara några sekunder, för att slippa ytterligare slitage på håret.
Resultatet blir då detta:



Sedan tar du bort tången, tar upp en ny tunn pase´ som får plats på tångens vågyta,
och gör samma sak där, fortsätta använda tången längs med benan du tagit fram, i detta fall från
öra till öra.

Som du ser på bilden här:



När du använt tången längs hela benan, använder du dig av pinnkammen
och tuperar området som du använt tången på,för att få mer volym och ,mer
hållbar volym.

På bilden nedan ser ni en tupering:



När ni tuperat så använder ni en hård hårspray och fixerar över tuperingen för
mer hållbart resultat.

Som här:



På med hår-spray för att fixera tuperingen och volymen du skapat!! :D


Sedan tar du ner en till pase´ som är ca 1cm bred, gör en rak bena och gör på samma sätt som jag beskrivit, gå så högt upp du vill men tänk på att spara lite hår att lägga över,vågorna ska inte synas.

Man kan öven använda tången och göra lite vågor om man vill,tryck bara inte ihop tången för hårt så håret viker sig.


Så nu hoppas jag du fått de svar du behöver :D
Kan säga att den här tången är suverän,jag klara mig inte utan den,använder den alltid när jag ska fixa mig för fest :D Volymen sitter hela kvällen och är även kvar dagen efter i och med tupering och spray.
Helt klart en julklapp du måste ha under granen på julafton :D
Så önska dig den du :D
Om det är nåt mer du undrar över lr inte förstår så hör av dig :D


Puss o Kram








Beccih

Ja vi har fått tag i en grym lägenhet som man inte kan säga nej till.. hade inte tänkt flytta ihop för ens till sommaren när ja är klar med skolan.. men en sådan här chans som vi fick får man bara en gång.



Nej inget jobb ännu men ja ska på möte på måndag med ett försäkringsbolag.. ska försöka få min sista praktik där. Så man kan ju alltid hoppas att de leder till jobb med..



Vi får väl se..



Okey - men då ska ja se till att beställa tid av dig sen när jag flyttar dit. Kram



2008-11-19, 16:24:43

Anonym

Tack så hemskt mycket! Har någon fundering här..



-Hur lång tid tar det ungefär att få håret irodning? För en som inte är utbildad frisör ;)



-Hur tuperar man håret på "rätt" sätt, nå tips?

(under i från, över, ja hur gör man så det blir bästa resultat) :)





Tackar så hemskt mycker för svaret, nu är det bara för mig att ge mamma en pik så den ligger under granen ;)



2008-11-19, 16:56:34

Svar till Becca:

Oki:)KUl då :) Vad är det för lägenhet 2:a 3:a? Hur munga kvadrat meter?Vart ligger den och vilken hyra:)?

Stod ni i kö länge ochvardet i kbab?

Ja då fårdu komma till mig vet du :)

Annars då:)?

Kommer du hem till Filipstad på jul :D?

Puss o Kram



2008-11-19, 17:23:59



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?