Innebandy :D

2008-11-30, 15:08:06 / Kategori: Allmänt
Nu har snart helgen gått och imorn börjar jag jobba igen,halvtid, 4 timmar per dag och helt ledig på tisdagar.. Hoppas, hoppas det går bra:)


Vad har helgen bestått av då:)?

Jo i Fredags åkte jag ju hem till Kroppa,åt god mat hos mamma och pappa och sov där :)

På Lördag match borta mot Hagfors.. Samling 9.30, matchstart 11.30 :D

Tyvärr förlorade vi med 6-1 :( Usch.. Vi spelade faktiskt riktigt bra vissa stunder..Men missade markeringar och otur med att få i boll-f*n gjorde ju  att siffrorna blev så mycke.. Ser man på skotten så hade Hagfors 33 skott  på mål under matchen och vi 32.. Jämt..men men..

Jag fick iaf göra vårat mål :),som innebar 2-1 bara 50 sek in i tredje perioden :D Va framför mål, var en hel gröt och vi försökte få in bollen,efter förarbete av Elin kunde jag sno åt mig bollen, jag vände runt o lade in bollen i höger sida av målet.. :D Skönt iaf, förra matchen missade jag som fan :)
Men som sagt, man vill ju vinna :(

aja:) Thats life :)
Efter matchen kom min Älskling och hämtade mig i Hagfors, så j*vla söööt, åkte 9 mil bara för att hämta mig..Älskar dig gubben :D

Senare på kvällen hade Marlene fest.. Jag sa att jag inte skulle komma och hon blev jätte besviken lilla gumman :)
Men jag åkte dit iaf och överraskade henne :D hihi då blev hon glad ;)
Jag tog det lugnt, vid halvtolv drog vi jag,Kicki och Simone.. Vi gick in till stan och drog till Sibylla, köpte med två köttbullemeal hem till mig och Älksling som vi mumsade i oss:)
Sen såg jag lite på en film,Farlig Förbindels, och tvärslocknade i sängen :D Skööönt :)

Igår spelade även min bror och hans Helsingborg match, blev förlust med 7-5 borta mot Järfälla..Synd.. De låg under med 2-0 efter första och 4-1 efter andra..I tredje gjorde FCH både 4-2 och 4-3.. Sedan ökade Järfälla på sin ledning till 5-3.. Sedan genom bra sammarbete mellan Henke och Nede kunde FCH gå upp till 5-5 :) Men Järfälla lyckades göra både 6-5 och 7-5 i slutet av tredje.. Henke gjorde sina första poäng som innebandyspelare i super ligan igår,2 assist (pass) till Nede.. Som kunde göra både 5-4 målet och 5-5 målet..
Min älskade lillebror gjorde mål han oxå :) Upp i krysset sa han :) Duktig du är gubben :D
Han gjorde 4-3 målet ,tid 03.26 in i tredje perioden :)
Och Astbrant blev även han 2-målsskytt som Alexander Nede..


Som vanligt bjuder jag på lite matchreferat hämtat från innebandy.se




Matchinfo: Järfälla IBK - FC Helsingborg

Serie:Svenska Superligan
Matchnummer:08-58-001-80
Datum:2008-11-29
Spelplats:Jakobsbergs Sporthall
Publik:800
Matchstart:16.00
Matchen startade:16.03
Matchen slutade:18.01
Matchstatus:Matchen färdigspelad
Resultat:7-5  (2-0, 2-1, 3-4)
Skott på mål:30-26 (5-9, 11-7, 14-10)
Domare:
Stefan Norell
Michael Walkert
Laguppställningar

Matchhändelser

Period 1
06.05Mål1-0Patrik StanleyJärfälla IBK
07.32Mål2-0Jonas Thomsson (Robin Mattsson)Järfälla IBK
20.00UtvisningU2Kristoffer Fält (Upprepade förseelser)FC Helsingborg
Period 2
01.53UtvisningU2Marcus Eriksson (Felaktigt avstånd)Järfälla IBK
11.30Mål3-0Joel Weiss (Patrik Stanley)Järfälla IBK
16.04UtvisningU2Sebastian Gafvelin (Hårt spel)Järfälla IBK
16.13Mål3-1Johan Astbrant (Alexander Nede)FC Helsingborg
18.56UtvisningU2Joel Weiss (Otillåten trängning)Järfälla IBK
19.24Mål4-1Patrik Stanley (Robin Mattsson)Järfälla IBK
Period 3
00.55Mål4-2Johan Astbrant (Alexander Nede)FC Helsingborg
03.26Mål4-3Daniel Johnsson (Peter Persson)FC Helsingborg
03.59Mål5-3Marcus Eriksson (Andreas Ackevi)Järfälla IBK
06.55Mål5-4Alexander Nede (Henrik Larsson)FC Helsingborg
12.29Mål5-5Alexander Nede (Henrik Larsson)FC Helsingborg
16.32Time out Järfälla IBK
16.32Mål6-5Patrik Stanley (Robin Mattsson)Järfälla IBK
17.00Mål7-5Sebastian Gafvelin (Armin Brunner)Järfälla IBK
17.42Time out FC Helsingborg

Härifrån lånade jag referatet ovan: Matchinformation från innebandy.se

Resten av lagen spelar idag så kanske kan  skriva ett inlägg senare om resultaten där och om vart i tabellen FC Helsingborg hamnar efter alla spelade matcher :D

Efter det väntar ett 3 veckor långt uppehåll då Innebandy VM ska spelas :D


Nej ska hoppa in i duschen nu,är tok förkyld,ont i halsen och hostar som tusan.. Sen krypa upp i soffan under ett fluffigt varmt täcke och Zappande på tv:n :D

Hörs sen då :D

Puss o Kram


Älskar dig Niklas ♥



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?