Fort Volume Master byBjörn Axen

2008-11-19, 17:20:23 / Kategori: Allmänt
Tjejen som frågade mig frågan i det tidigare inlägget,hade ytterligar några funderingar.
Här kommer dom:


Tack så hemskt mycket! Har någon fundering här..

-Hur lång tid tar det ungefär att få håret irodning? För en som inte är utbildad frisör ;)

-Hur tuperar man håret på "rätt" sätt, nå tips?
(under i från, över, ja hur gör man så det blir bästa resultat) :)


Tackar så hemskt mycker för svaret, nu är det bara för mig att ge mamma en pik så den ligger under granen ;)



Svar:  Oj du,hmm, 30-45 min kanske beroende på hur mycket av håret du ska göra volym på, max 1 timme skulle jag tro, du får testa och se :D

När du toperer håret så gör du det uppifrån och ner,tre gånger brukar man säga.. Du börjar tupera uppifrån där det första kruset börjar och nedåt.. ca 3 gånger,dra ganska hårt :D


Förstår du då :D?

Hoppas nu du får denna sötnos i julklapp :D


Puss o Kram

Anonym

okej :) tack! tänkte även på, ska man ta o tupera under håret med kammen? förstår du hur jag menar? :) svårt att förklara.. hehe



tack för alla tips! suersnällt, kramkiram*



2008-11-19, 21:48:42

Svar till Anonym:

Hmm, vet inte riktigt vad du menar, du ska tupera det partiet som du krusat och inget annat. För du krusar bara så nära hårbotten som möjligt för att på volym och där ska du topera..

Puss



2008-11-19, 23:30:21

Anonym

ja det förstod jag. men menar om man ska tupera UNDER håret man krusat, eller lägga kammen ÖVER, alltså mot golvet eller taket, vilken sida av hår etappen?;) kram kram



2008-11-19, 23:53:06

Svar till Anonym:

Aha oki,då är jag med :)

Du kan tupera på undersidan av pase´n :)

Har du nån blogg btw :D?

Puss



2008-11-19, 23:58:24



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?