Lite smått o gott från Gesällen :D

2008-05-31, 17:59:00 / Kategori: Allmänt
Japp :) Kommer lägga upp lite bilder på några av mina gesällmodeller :) Gesällen gjorde jag förra Lördagen den 24 Maj :) Klarade 5 av 8 modeller :) Är supernöjd ändå :) Omprov blir i Nov på de tre moment ja bommade :)
 
image6

Här är det en bild på min modell vid momentet långhårsuppsättning, denna bild är från när
vi tränade på salongen innan provet. På gesällen var den mer noggrant gjord o mycket mer
renkammad i nacken,denna är inte det :) men så ser ni på ett hum iaf hur den såg ut :)




image7
Och här är uppsättningen från sidan :)



image8

Och här frammifrån / uppifrån :)




Ett annat moment jag gjorde var kort afton frisyr, man lägger håret på spolar som vid läggning,men kan även använda klämvågor,clipslockar  :) O lite annat :)
Men själva slutresultatet ska vara mycke rörelse o vara lite mer än en vanlig läggning.
Lite A la 60-tal  var min :)
Här kommer bilder på den :)

image9

Dessa bilder är oxå från när vi övade,det blir ju alltid lite noggranare gjort
på gesällen då dä gäller :)
Här från höger sida :)


image10

Från vänster sida,ni får ursäkta utväxten :D men håret färgades precis innan gesällen :)
Så då såg det bättre ut :)


image11

Och här bakifrån :) På gesällen var det mer av underhåret som va lockigt o spretade lite
högre upp o inte bara längst ner :)




De andra modellerna har ja inga bilder på :)

Men nu har ni fått lite smakprov,men är ju bara bilder från innan provet när ja övat o så :)


Vid elva tiden precis innan vi skulle börja momentet:"Klassisk herrklippning med fönvågning" kom två av våra
 tre söta chefer in o gav mig o Ida en varsin stor lycka till blombukett :) o ett lycka till kort till den SUPER söt bukett :)
Så gulliga är dom :)

Här kommer den :)

image12


Puss

/Sandraz ♥

Sanna

Ha en bra lördagskväll! =)



2008-05-31, 18:06:55 URL: http://sannakumlin.blogg.se



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?